سایر سئوالات



  • جایگزین سوربات پتاسیم محصولی دارین؟

    بهترین جایگزین سوربات پتاسیم نگهدارنده KMK 2000 است که تاثیر فوق العاده ای در نابودی کامل کپک ها ومخمر ها دارد .

  • علت کپک زدن مواد در یخچال چی هست لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    کپک ها که گونه ای از قارچ ها هستند به طور طبیعی در محیط زندگی می کنند در یخچال تمام امکانات موجود مثل هوا, ماده غذایی ورطوبت مناسب برای رشد کپک ها وجود دارد به همین دلیل به طور طبیعی مواد غذایی بعداز مدتی دچار کپک زدگی می شوند.

  • سلام صبح زیباتون بخیریه واحد کوچیک تولید کیک و پیراشکی دارم برای مخمر ها از سوربات استفاده میکنم از یه همکاری شنیدم که میتونم بجاش از ناتامایسین استفاده کنم ولی تحقیق که کردم دیدم بیشتر در لبنیات استفاده میشه. اگر امکان داره راهنمایی کنید که من هم میتونم برای کیک و پیراشکی از ناتامایسین که بی ضرر هم هست استفاده کنم؟و دوز مصرف برای ما چقد هست؟

    شما می توانید از اسپری محلول ناتامایسین در سطح دونات وپیراشکی استفاده نمایید وهم اینکه در مغزی داخل پیراشکی از خود ناتامایسین استفاده کنید.

  • عبارت ترموفیل برای باکتری ها یعنی چی؟

    ترموفیلها (Thermophiles ):
    ترموفیل ها یکی از انواع باکتری های گرم منفی است که در شرایط خاصی که هیچ موجود زنده ای قادر به زندگی نیست زنده می ماند. این باکتری تا دمای 45 الی 80 درجه سانتی گراد زندگی می کند و واژه ترموفیل در زبان یونانی به معنی " گرما دوست" است که به این باکتری نسبت داده اند. این باکتری به راحتی توسط سایر مواد نگهدارنده از بین نمی رود .

  • منظور از باکتری گرم مثبت یا گرم منفی چیست؟

    باکتری چیست؟
    به طور کلی باکتری ها ، باکتری های منفرد گروه هایی از موجودات تک سلولی میکروسکوپی هستند که تقریباً در هر محیط کره زمین از عمیق دریا ها تا عمق سطح زمین و دستگاه گوارشی انسان ها به تعداد بسیار زیادی زندگی می کنند.
    تعداد کمی از این موجودات تک سلولی در انسان ،گیاهان و حیوانات بیماری زا می باشد. در کنار این باکتری ها باکتری های خوب یا پروبیوتیک وجود دارند که به طور طبیعی در بدن ما زندگی می کنند. به طور کلی هرگاه تعداد باکتری های مضرر از نسبت باکتری های مفید پیشی بگیرد انسان دچار بیماری خواهد شد. لذا مصرف محصولاتی که با باکتری های مفید غنی شده اند می توانند تا حدودی ایمنی بدن را در مقابل با بیماری ها بالا ببرند. پروبیوتیک ها برای سلامتی شما مفید هستند و در ماست یا مکمل های مختلف غذایی موجود هستند.
    انواع باکتری از لحاظ رنگ آمیزی:
    باکتری ها را از لحاظ تفاوت در ساختار دیوار سلولی بر حسب "رنگ آمیزی گرم" به دو گروه باکتری های گرم مثبت و باکتری های گرم منفی تقسیم می شود.
    دیواره سلولی باکتری های گرم مثبت غشای خارجی ندارد ولی در باکتری های گرم و منفی غشای سیتو پلاسمی اطراف آن از پوشش چند لایه و پیچیده تشکیل شده است.

ارسال سوال

  • گروه سوال :
  • نام و نام خانوادگی :
  • پست الکترونیکی :
  • سوال شما :
  • کد امنیتی