آبمیوه و نوشیدنی ها



  • انواع الکل چه هستند و کاربردهای آنها چه هستند؟

    اگر می خواهید در مورد انواع الکل ونحوه تولید الکل ضدعفونی  بیشتر بدانید لطفا وارد بخش مقالات وید و اینجا را کلیک نمایید.

  • سلام و خسته نباشیدمن تولید مربا و کمپوت خانگی دارم مربام شکرک میزنه چی میتونم استفاده کنم؟و چه نگهدارنه ای میتونم استفاده کنم ک 2سال دوام بیارد؟ممنون بابت راهنمایی های مفیدتون

    برای جلوگیری از شکرک زدن مربا  در خانه از کمی ابلیمو استفاده می شود در شرایط کارگاهی وصنعتی از اسید سیتریک خوراکی استفاده می کنند وبرای جلوگیری از کپک زدن مربا توصیه می شود:
    1- مربا را داغ در ظرف پرکنید
    2-به محض پرکردن در ظرف درب آن راببندید وبرای مدت نیم ساعت ظرف را وارونه کنید تا حرارت ناشی از داغی مربا درب ظرف وفضای خالی بالای مربا را ضدعفونی کند.
    3- استفاده از ضد کپک ومخمر یا همان نگهدارنده ناتامایسین در مربا است که می توان بعد از اتمام کار پخت مقدار مورد نظر ناتامایسین را در کمی شیره مربا حل نمود وسپس به ظرف اصلی اضافه کرد وبا تمام مربا مخلوط نمود. ومراحل 1 و2 را هم د کنار آن انجام داد در این شرایط ماندگاری محصول شما 100 % افزایش زیادی خواهد داشت.

  • سلام وقت بخیر مغازه ابمیوه ای دارم یه زمان هایی ممکنه چند قوط اب میوه مثل اب هویج یا اب طالبی یا شیر موز بگیرم و چند روزی به فروش نره چطور میتونم جلوی خراب نشدن اب میوه هارو بگیرم ؟

    آب میوه های مثل آب هویج , آب پرتغال , آب انبه  و.... بسیار مستعد آلوده شدن به مخمر های محیطی هستند که سبب می شود بعد از 1 الی 2 روز دجار تغییراتنی نظیر لزج شدن , طعم ترش نامطلوب و بوی ناخوش آیند شوند لذا بهتراست از  ضد کپک ناتامایسین در این آب میوه ها استفاده نمایید تا از تغییرات نامطلوب در آن جلوگیری شود وماندگاری آب میوه افزایش یابد.
    لطفا این مبحث را مطالعه نمایید.کلیک نمایید.

  • سلام ببخشید استفاده همزمان از ناتاماسین و نایزین در آبمویه مشکلی نداره؟

    استفاده همزمان نایسین و ناتامایسین

    در آب میوه یا هر ماده غذایی دیگر نه تنها مشکلی ندارد بلکه لازم هم هست در مباحث قبل توضیح دادم که باکتری ها وقارچ ها در مواد غذایی باهم رقابت دارند وحذف یک گروه به گروه دیگر فرصت رشد می دهد بنابراین استفاده هم زمان از ناتامایسین ونایسین در مواد غذایی خصوصا آب میوه ها که هم مشکل کپک ومخمر را دارند وهم مشکل باکتری های اسید دوست بسیار مفید وکارا است.

  • با سلام احتراما جهت استفاده افزودنی ضد کپک ناتامایسین بهتر است یا سوربات پتاسیم با تشکر

    نگهدارنده مناسب  برای آب میوه

      نگهدارنده مناسب برای آب میوه که مانع از کپک زدن ویا گازدار شدن آن بشود انواع مختلف دارند که یکی از این ضد کپک ها ناتامایسن هست وچون ساختار طبیعی دارد برای استفاده در آب میوه ها توصیه می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

ارسال سوال

  • گروه سوال :
  • نام و نام خانوادگی :
  • پست الکترونیکی :
  • سوال شما :
  • کد امنیتی